Intervju: Aesthetic Empathy (Dzuzda i Stefan)

Donosimo vam intervju sa AESTHETIC EMPATHY-em, tačnije sa njihova dva člana Samirom Džuzdanovićem “Džuzdom” i Stefanom Komljenovićem. Ekipa koja je prije jedno 10-ak godina počela raditi pod nazivom Kursk, nakon nekih promjena u stastavu i stilu, pronalaze se i mijenjaju naziv u AESTHETIC EMPATHY.  Do sada su publici predstavili 6 pjesama koje bi se trebale naći na albumu Definement čim pronađu odgovarajućeg izdavača. Svemu su posvetili veliku pažnju, produkciji, mastering koji je rađen u New Yorku, te sam dizajn albuma za koji je odgovoran Goran Lizdek.

Pitao: A. H.
Odgovarali: Samir Džuzdanović i Stefan Komljenović
Datum objave: 28.08.2011.
Copyright: Bosnian Metal
Foto: Aesthetic Empathy, Midhat Poturović
  
Stefan Komljenović
Bosnian Metal: Zdravo Stefane i Džuzda, drago mi je da radim intervju sa jednim od najboljih bendova modernijeg metala.
Stefan: Hvala i tebi! A drago mi je da me intervjuiše neko ko misli da smo jedan od najboljih bendova modernijeg metala.

Džuzda: Hvala tebi drug na lijepim riječima i na prilici da se predstavimo ovdje.
  
Bosnian Metal: Naziv benda jeste mlad ali već dugo ste na sceni, naime prije ste radili pod nazivom Kursk kako je došlo do te "transformacije" imena, a pomalo i stila?
Stefan: Desio se jedan momenat prije nekoliko godina kada smo shvatili da je dugogodišnje istraživanje i eksperimentisanje gotovo i da smo u potpunosti zadovoljni novonastalim zvukom i stilom. Bilo nam je nekako logično da „proglasimo“ novi početak za bend, okrunjen i novim imenom za koje smo se svi složili da se odlično uklapa. „Aesthetic Empathy“ je bila Džuzdina ideja i sjećam se da su nam svima oči zasjale nakon što nam je objasnio šta taj izraz zapravo znači :)) S obzirom na to da je naš stil evoluirao u neki atmosferični/emotivni (ne „emo“) metalcore, novo ime benda je za nas bilo pun pogodak.

Samir "Džuzda" Džuzdanović
Bosnian Metal: Džuzda, objasni onda i nama šta to ustvari znači?
Džuzda: Sam naziv nema neke veze sa pravcima iz teorije umjetnosti i psihologije za koje, iskreno, u tom periodu nisam ni znao. U vrijeme kad smo davali naziv bendu sam završavao knjigu u kojoj je pojam empatije bio glavna tema i činilo mi se kao da je izraz "empathy" dovoljno dobar naziv za bend. Na "sposobnost da osjećaš i proživljavaš tuđe emocije kao sopstvene" sam nabacio "aesthetic" i to sve slobodno preveo kao "spoznaja lijepog u drugome, u sebi, i svemu što te okružuje". Naravno, ovo ostaje samo naša interpretacija.
   
    
Bosnian Metal: Nakon promjene imena benda sa vama je još jedan pjevač, Mahir, koji je zadužen za clean dionice. Kako se on uklopio u sastav, ovo pitam jer je on inače vokal u reggae fusion sastavu Bosniche Post?
Džuzda: Dionice njegove su otpjevane bolje nego što smo i sami zamišljali, pa je i cjelokupni doživljaj benda doveden do nekog novog nivoa. I baš iz razloga što prethodno nije imao doticaja sa metalom mislim da je uspio unijeti određenu vrstu svježine u interpretaciju jer nije bio opterećen formom ovog ili onog žanra. Uspio se uživjeti u viziju koju smo imali i prenijeti je na sebi svojstven i iskren način. Tako da mislim da se Mahir, i kao lik i kao vokal, savršeno uklopio.

Bosnian Metal: Pa kako se to tebi sad čini, je li potpunije nego u Kursku?
Džuzda: Iako još uvijek sviramo neke pjesme koje su nastale u razdoblju dok smo se zvali Kursk, mislim da je ovo što sad radimo neka sasvim druga, ozbiljnija priča. Djeluje mi potpunije jer su nam stavovi sad potpuniji...prema muzici i njenom stvaranju, jedni prema drugima i inače prema svemu što nas okružuje. Sastav je stabilan i iskreno se gotivimo i uživamo u svemu, pa je i vizija jasnija i prirodnija. Mislim da tek s ovom ekipom osjetimo da možemo ostaviti neki ozbiljniji trag svojim postojanjem.

Ovako bi trebao izgledati cover albuma "Definement"
koji je dizajnirao Goran Lizdek
Bosnian Metal: Nedavno ste snimili album Definement, jeste li i dalje u potrazi za izdavačem ili će to (p)ostati samoizdanje?
Stefan: Trenutno, album nije izdat ni na koji način. Izbacili smo šest pjesama sa albuma na net kako bi se slušaoci upoznali sa onim što radimo. Na ovaj način smo uspjeli izgraditi prvobitnu bazu fanova. Imamo puno povjerenja u album (inače se ne bismo trudili) i očekujemo da ćemo uskoro naći adekvatnog izdavača koji će promociju dići na veći nivo i omogućiti distribuciju CD-a (ili mp3-ica) široj publici. Radi se o jedanaest pjesama „upakovanih“ u odličan album-dizajn Gorana Lizdeka i mislim da bi bila šteta da ovaj uradak ostane samo u digitalnoj formi.

Bosnian Metal: I javljaju li se ti izdavači, ima li kakvih ponuda?
Stefan: AE je nepoznat bend, tako da su šanse jako male da nas neko tek tako zapazi. Mi smo ti koji trebaju ubijediti izdavača da s nama vrijedi sarađivati, da smo spremni za ozbiljan start. Nama ide u prilog što imamo gotov album, logo, artwork, odlične kritike itd... Čim završimo spot i odradimo još barem desetak koncerata (u regiji), moći ćemo reći da imamo "full package" koji će nam povećati šanse za neki pristojan deal. A javilo nam se par (sitnih) izdavača koji nam, nažalost, nisu ponudili ništa što ne možemo i sami napraviti... Tako da, tražimo dalje, upornost i strpljivost se isplate.

Bosnian Metal: Ko piše tekstove i u čemu nalazite inspiraciju za to?
Džuzda: Za skoro pa sve tekstove sa „Definement-a“ sam ja odgovoran, osim teksta za jednu pjesmu što smo je napisali zajedno Damir i ja. Tekstovi su uglavnom moji ego tripovi, jer inspiraciju isključivo nalazim u sebi he he he... šalim se. Inspiracija mi može biti svašta, što vidim, što pročitam, bliža ili dalja okolina i moj odnos sa njom, način na koji se mijenja i način na koji ja odgovaram na to... uglavnom ultimativna pitanja o životu, svemiru i svemu ostalom.

Bosnian Metal: Kako je teklo sve tokom i nakon snimanja pjesama?
Stefan: Uhhh, nismo se dogovorili za knjigu, samo interview? Ukratko: snimanje je trajalo ukupno tri godine (sa povremenim prekidima), od 2007... Čak su se i neki članovi izmijenjali za to vrijeme, ali uspjeli smo sve privesti kraju onako kako smo željeli... pa i bolje! Sjećam se da smo početkom 2009. stigli do snimanja „clean“ vokala, samo što nije imao ko da ih otpjeva  Džu i ja smo sjedili u Titu na kafi, već ubijeni u pojam, nakon tri sata mozganja. Nije nam pao na pamet niko za koga smo smatrali da će se uklopiti u kompletnu sliku. Tek tada smo se sjetili Mahira Bajrića. Valjda su nas predrasude u početku udaljile od te ideje, s obzirom da se Mahe oduvijek bavio (i bavi se) rege muzikom. Već smo odavno bili prijatelji, pa nam nije trebalo puno da mu objasnimo o čemu se radi i zamolimo da pokuša. U prvih pet sekundi njegovog „pokušaja“ (u studiju) smo se naježili! To je bilo to! Ostalo je bilo samo da vidimo šta Mahe misli o svemu tome... i mislio je, he he.


Aesthetic Empathy uživo @ Sloga (Cinemas) Sarajevo, 28.01.2011.

Posljednju veliku prepreku prevazišli smo dolaskom novog lead gitariste Braneta Kašćela u ekipu. Imali smo puno sreće što se njemu jako svidjela naša muzika i što je bio voljan ostati u bendu, s obzirom da je Brane sjajan muzičar! Novi, šestočlani AE se tada bacio na kompletiranje Definementa. To je bio najljepši period snimanja. Provodili smo puno vremena u studiju, popili galone kafe, ispušili tone cigara i isplakali rijeku suza (od smijeha) radeći na pjesmama (smijeh). Tada smo se stvarno zbližili i postali najbolji prijatelji i van benda.
  
Početkom 2010. je stigao i master albuma iz New Yorka (koji smo pristojno zalili), nakon čega je konačno usljedila promocija skoro i zaboravljenog Aesthetica (Kurska). Ostalo znate.



Aesthetic Empathy music player (reverbnation)

Bosnian Metal: 202-ojka je ugašena, gdje ćete snimati svoje buduće materijale?
Stefan: Nastavio sam producirati muziku u kućnom studiju zahvaljujući nagluhim komšijama  Neke stvari se, po potrebi, mogu snimiti i u drugim studijima. Tako je odrađen naš novi singl (High Hopes cover). Snađemo se nekako.

Bosnian Metal: Vi ste otvorili Sarajevo Metal Fest u aprilu ove godine. Kako vam se čini ta ideja i kako komentarišete to što publika izbjegava uvodne nastupe na svirkama uopšte?
Džuzda: SMF je odlična stvar i mislim da je suvišno pričati o njenom značaju po BiH metal scenu. Bila nam je čast otvarati taj festival i želimo sve najbolje Goranu u budućem radu na njemu. Ne treba sad neku posebnu paljbu osuti po publici zato što znaju „kasniti“ na svirku niti neku posebnu filozofiju praviti o tome. Svi su tu da im bude super u životu, pa će neko piti ispred a kome se sluša bend će ući na vrijeme. Nama je sviranje i nastup čar sam po sebi i, iskreno, bilo je prelijepo vidjeti onu nekolicinu ljudi što su s namjerom došli u pola osam da nas ispoštuju i od srca im se zahvaljujem.
  

BOSNIAN METAL: Stefane, tvoj kolega nam je nekako "diplomatski" odgovorio na prethodno pitanje. Slažeš li se s njim ili imaš neko oštrije mišljenje o kašnjenju i nedolasku publike.
Stefan: Da nije bilo piva u backstage-u, i mi bismo zakasnili (smijeh). Šalu na stranu, slažem se sa Džuzdom.. Takav je mentalitet kod nas - nekima je mrsko da porane, pa će nas "uhvatiti sljedeći put s obzirom da smo domaći bend", neki "nisu znali da smo prvi", neki "nisu vjerovali da će fest stvarno početi u 19:30" itd... Nema se više šta za reći - organizatori su dobro informisali raju i održali svoju riječ, raja je sebi iskrojila tu noć po ukusu, a naravno, najvjerniji fanovi su pred stage-om bili u 19:15 i nama je to bilo dovoljno da damo svoj maksimum.


  
Aesthetic Empathy na Demofestu u Banjaluci
Stefan, Branislav, Samir, Mahir, Saša, Damir
Bosnian Metal: Na Demfestu u Banja Luci ove godine (2011.) zauzeli ste treće mjesto što vam je donijelo binsku opremu u vrijednosti od 3.000 eura.
Stefan: Da! To nam je svakako boostalo moral. Svidjeli smo se publici, žiriju, proveli tri savršena dana u BL (hladan Jelen odlično to sve pogura) i još su nam dali nagradu. Nije loše, he he. 


 
 
   
Bosnian Metal: Vaši planovi za budućnost?
Stefan: Do kraja godine želimo završiti naš prvi spot, a u međuvremenu čekamo tačne datume za koncerte u Sarajevu, Mostaru, Banjaluci, Ljubuškom, Osijeku, Zagrebu, Rijeci i Tirani. Nadamo se da će pristići još ponuda, jako nam se svira.
  
Džuzda: Opremiti se, snimiti spot, naći izdavača… svirati, svirati, svirati.

Bosnian Metal: Hoćete li nam otkriti za koju pjesmu ćete snimiti spot?
Stefan: Sudeći po feedbacku publike to mora biti “Dualism”.
  
Bosnian Metal: U čijoj produkciji/režiji se snima spot?
Stefan: Goran Lizdek će biti mastermind. Ostaje samo da nađemo najbolje vrijeme s obzirom da svi nešto radimo/studiramo pa čak i sviramo, he he.
  
Bosnian Metal: Toliko za ovaj put. Hvala vam na vremenu odvojenom za Bosnian Metal. Želimo vam puno sreće i uspjeha u daljem radu.
Džuzda: Hvala tebi još jednom i sve najbolje u daljnjem radu na Bosnian Metal portalu. Vidimo se uskoro, nadam se.
Stefan: Hvala vama što nas podržavate i promovišete! Sretno.
  
   

0 comments:

Objavi komentar