Intervju: MADE IN IRON






Jedini hrvatski aktivni IRON MAIDEN TRIBUTE bend, osnovan 2007. godine u Splitu, nastao je iz velike ljubavi prema jednom od najvećih metal bendova ikad, i od tada konstantno radi na svom nastupu i što vjernijem predočavanju pravog Maiden show-a svojoj publici. Na nastupima MADE IN IRON uvijek se stvori odlična atmosfera i hemija, kako između članova benda, pa tako i između benda i publike koji to osjećaju i uživaju u svakom taktu pjesama Maidena.
U Sarajevu po prvi put trebaju nastupati 13. januara u klubu Cinemas ex- Sloga, a povodom toga razgovarali smo sa Vickom, gitaristom ovog tribute benda...


Intervju radila: Emina Hodžić                                                        Links:
Odgovarao: Vicko Franić                                                               MADE IN IRON @ FB
Datum objave: 10.01.2012                                                             MADE IN IRON @ MySpace
Copyright: Bosnian Metal



Zdravo Vicko! Evo po prvi put nam dolazite u Sarajevo. Da li ste već spremni?
Bok!  Da, prvi put smo u Sarajevu i spremni smo za ovu svirku već odavno, cijeli program
koncerta je složen, svi smo „nabrijani“ na taj petak 13.-ti i jedva se čekamo popet  na binu i odsvirati vam naš Iron Maiden show.


Čula sam mnogo dobrih kritika za vaš tribute bend Iron Maiden-u, otkud uopće ideja da pokrenete nešto takvo na ovim prostorima?
Pa eto, na ljeto 2007. godine, ja sam bio gadno "zagrižen" u Iron Maiden, pogotovo u Stratocaster gitaru, skidao sam od njih sve što sam mogao, i želio sam ljubav prema tom bendu pretvoriti u nešto više, nešto opipljivo... Tako sam dobio ideju da stvorim tribute bend, a s obzirom da u Splitu, pa ni u Hrvatskoj nije bilo ni jednog takvog benda, to je bilo to. Počeo sam tražiti glazbenike za ostatak ekipe, i prvi član (tj. članica) uz mene, od tih početaka pa sve do danas je bubnjarka Ivana Čović. To će sigurno biti zanimljivo svim bubnjarima koji dođu na naš koncert, pretpostavljam da većina nikad nije vidjela curu kako razvaljuje duplu pedalu, hehe. S obzirom da smo vjerni Maidenu, sviramo u 3 električne gitare, što je tehnički bilo dosta kompliciranije izvesti radi prirode te glazbe, ali eto potrudili smo se i složili gitarske dionice, odnose na bini itd. Kad gledaš „Rock In Rio“ ne razmišljaš o tome koliko posla zapravo ima u tim pjesmama. Druga dva gitarista su Luka Tomić i Ivan Tomaš, na bas gitari je naš najmlađi član, Luka Brodarić, a na mjestu lead vokala je još jedna cura, Blanka Nižić.


Ono što je meni lično prvo privuklo pažnju je upravo to,  da imate pjevačicu u bendu. Koliko je to bio zapravo pametan potez jer često čujem, pogotovo od muške publike, da ženama ne stoji ta uloga 'vođe' u bendu mada sudeći po brojnim svjetskim bendovima, ne mogu se složiti nikako s tim. No, kad su Maideni u pitanju, malo je 'opipljivo'...
Da, po tome smo sigurno specifični. Rijetko koji Maiden tribute u svijetu ima ženskog vokala. Ali naša Blanka je također jedna jako specifična pjevačica, sposobna pjevati apsolutno sve. Od blues-a, pop glazbe, opere, metala... Cura ima ogroman talent. Cijeli život se bavi pjevanjem i prošla je kroz puno različitih bendova, no metal joj je ipak u srcu. S njom smo se jednostavno „poklopili“, zajedno funkcioniramo odlično i njena interpretacija Bruce-a je odlična. Tko mi ne vjeruje, neka se dođe sam uvjeriti u to!

Pošto je ovdje za očekivati podcjenjivanje ženskog vokala, od pojedinaca, šta bi ti mogao reći na to obzirom da se bliži vaš nastup u sarajevskom Cinemas ex-Sloga klubu jer i vama i organizatorima je u cilju da bude što više posjetilaca...
Ja iskreno ne sumnjam u to da će klub biti pun do zadnjeg mjesta, a to što će na binu izaći ženski vokal publici može biti samo još zanimljivije, jer sigurno tu kombinaciju nikad nisu čuli uživo. Plus što će za zagrijavanje ispred nas nastupiti odličan Megadeth tribute Chaos Addict iz Slavonskog Broda, tako da je vrhunska metal večer zagarantirana.


Koje su to pjesme Maidena koje su lično tebe osvojile i zbog kojih si možda dobio želju da sviraš tribute bend?
Prva pjesma s kojom sam ušao u svijet Maidena je bila „Fear Of The Dark“. Moj prijatelj iz osnovne škole mi je pustio taj album na kazeti jednom prilikom kad sam mu došao u posjet, i jednostavno su me očarale te dionice, zvuk tih gitara, atmosfera pjesama... Počeo sam slušati i skidati dotičnu pjesmu, dio po dio, komadić po komadić... Usporio bih je u programu i osluškivao... Tko je tada mogao dati internet, tablature, Guitar Pro i ostala čuda tehnike, hehe. Iza toga sam nabavio „Rock In Rio“, i to mi je postao koncert svih koncerata. Sve pjesme sam znao napamet, gledao po tko zna koji put ispočetka, sve ih učio svirati... I tako je sve krenulo.




Koje pjesme nikad ne mogu zaobići vaš repertoar?
"Hallowed Be Thy Name", "Wickerman" i "Blood Brothers". Ima ih još, ali eto te 3 bi izdvojio kao neke favorite. Prva je Blankina najdraža, tako da se mora svirati, "Wickerman" je uvijek bio hit i s njim često otvaramo koncerte... Kad ljudi čuju taj početni riff, nastane kaos! A "Blood Brothers" sama govori za sebe. Uz tu pjesmu nam svima dođe toplo oko srca jer tad pjevamo mi na bini, pjeva publika, svi pjevaju i jednostavno osjećaju povezanost u toj pjesmi i u metal glazbi općenito... Taj osjećaj, u tom momentu je neprocjenjiv.


Kakva su vaša dosadašnja iskustva sa ovim bendom? Da li imaš podijeliti neko loše iskustvo s nama? Možda neku anegdotu?
Uf, mogli bi knjigu napisati o svojim doživljajima s puta i koncerata. Bilo je tu svakakvih iskustava, ali nekakvih ekstremno loših doživljaja nije nikad bilo. Radimo ovo s užitkom i ne dopuštamo da nam išta pokvari dan.  A neke zanimljivosti su jedna mini turneja na sjever Hrvatske, na koju smo krenili s mojim autom iz '89, full nakrcani, mi i oprema... Pravi roadtrip! Dan danas se čudim kako smo uspjeli otići gore i vratiti se čitavi... Bilo je tu izdušenih guma nasred autoputa, slučajno slomljenih zubi, spavanja po troje u jednom krevetu jer nije bilo mjesta dovoljno... Ali to su sve gušti, bez toga ne bi bilo toliko zanimljivo.


Šta možete reći za ovaj period od 4 godine šta ste napravili za lično za sebe?
U ove 4 godine smo stvorili prije svega jednu malu obitelj. Nema nam ništa draže nego biti zajedno na bini i svirati Maidene, uživati u tome i prenositi tu energiju na publiku. Odsvirali smo dosta koncerata od osnivanja benda, na raznim eventovima, motopartyima, u klubovima, čak smo nastupili i u Čavoglavama dvije godine zaredom na Dan Pobjede... Ljudi znaju za nas, vole nas i to je ono što je nama bitno. Uživati u pjesmama Iron Maidena i priuštiti publici taj isti osjećaj.


Kakvi su vam planovi za budućnost?
Plan je raditi i dalje na pjesmama Maidena, stvoriti što kvalitetniju set listu, usavršavati se svirački i vizualno, te nastupati što više... A jednog dana možda i počnemo stvarati sami svoje autorske pjesme inspirirane Iron Maidenom, vidjet ćemo. 


Za kraj ako imaš još nešto da poručiš čitaocima i čitateljkama BM, pružam ti ovu priliku...
Evo za kraj, ja bih pozvao sve koji su u mogućnosti, da dođu ovaj petak 13.-ti u klub Sloga gdje ih očekuju dva odlična benda koji će se potruditi napraviti pravi metal spektakl, nećete požaliti. Up The Irons!

Hvala puno na razgovoru, sve najbolje i vidimo se uskoro!
Hvala u ime cijelog benda, vidimo se na koncertu! Pozdrav od Made In Iron!


0 comments:

Objavi komentar