Jedna od najvrelijih turneja u predzimskim danima posljednjeg mjeseca 2012. godine svakako je The Epic Industrialist Tour, koja 1.12. (subota) u zagrebački Boogaloo dovodi američke industrial metal veterane FEAR FACTORY, kanadskog glazbenog multi-genijalca Devina Townsenda i mlade nade britanskog modernog metala SYLOSIS.
FEAR FACTORY (fearfactory.com)
'Kumove'
industrial-death metala, kalifornijski bend Fear Factory 1989. su
pod imenom Ulceration osnovali
gitarist Dino Cazares i bubnjar Raymond Herrera, a kasnije su im se
pridružili pjevač Burton C. Bell i
basist Dave Gibney. 1990. mijenjaju
ime u sadašnje, a 1991. objavljuju demo snimke koje je čuo Max Cavalera i
preporučio ih izdavaču Sepulture Roadrunner Recordsu, s kojim Fear Factory
potpisuje ugovor. Debitantski album „Soul
of A New Machine“ objavljen je 1992., a „Demanufacture“ 1995., i sa thrash metalom dopunjenom glazbenom
koncepcijom, sampleovima, 'attackom' duplih bas bubnjeva i gitarskih
riffova dopao se kritici i publici, pa
je mnogima upravo on nešto najbolje što
je Fear Factory napravio.
Tri godine kasnije
izlazi „Obsolete“, prvi konceptualni
album, koji se sa dodatkom progresivnih i alternativnih metal elemenata
približio komercijalnijem soundu, pa je bio (i ostao) najprodavaniji album benda.
„Digimortal“ je objavljen 2001., no
nije upisao uspjeh kao prethodni, što je bio razlog nesuglasica unutar benda, a
u konačnici i raspuštanja nakon što je u ožujku 2002. otišao Bell. Krajem 2002.
Olde Wolbers i Herrera, a nešto kasnije i Bell ponovno se okupljaju, no Cazares je zbog sukoba s Bellom odbio
nastaviti. „Archetype“ je izašao
je 2004. i bio prvi album na kojem je napuštena tematiku 'vječne' borbe čovjeka
protiv stroja, te se pisalo o ratovima, religijama, velikim korporacijama,
sociološkim temama ... No album baš i nije dobro prihvaćen, kao niti nasljednik
„Transgression“ (2005).
Prosinac 2006. donio
je novi prekid, kraj druge, relativno neuspješne ere, a u travnju 2009. Bell je objavio kako su se on i Cazares
pomirili i da zajedno rade na novom projektu. Taj projekt bio je u stvari
'novi', treći Fear Factory, a povratnički album „Mechanize“ je izašao u veljači 2010., na kojem su kombinirali sve
stilove s kojima su se 'borili' tijekom više od dva desetljeća dugoj karijeri. Novi
album Fear Factorya „The Industrialist“
najavljen je kao fuzija, jedno 'hibridno' izdanje industriala, death, groovea,
thrasha, alternativnog metala sa sci-fi okruženjem, koja bi fanove trebalo baciti
'na koljena'. Koliko je u tome uspio, jedna od brojnih prigoda za provjeru bit
će 1.12. u Boogaloo, što će u kratkom periodu, nakon nastupa na Metalfestu
Hrvatska, biti drugi koncert Fear Factorya u Hrvatskoj.
DEVIN TOWNSEND (www.hevydevy.com)
Kanadski
multi-instrumentalist, producent, kompozitor Devin Garret Townsend
spada u red najtalentiranijih,
najproduktivnijih i najutjecajnijih rock/metal glazbenika današnjice. U
svojoj dvadesetak godina dugoj karijeri, bilo sa Strapping Young Lad (što mu je prvo bio pseudonim), sa solo projektima, Devin Townsend Bandom, Devin
Townsend Projectom, Ziltoid
'alter-egom' snimio je devetnaest
studijskih albuma sa iznimno šarolikim
stilskim izražavanjem. Ima tu classic,
hard, progressive i punk-rocka, heavy, industrial, thrash, progressive, groove
i death metala, ambijentale, elektronike, popa, new-agea, no svima, koliko
god da znaju biti eksperimentalni, ponekad i teško dokučivi, zajednička je karakteristika
da su iznimno zreli i kompaktni, a spoj tekstova i glazbe uvelike nadilazi
prosječnu inteligenciju.
I dok se u
devedesetima, usprkos vrlo dobrim izdanjima, tipa nastupnih albuma sa Strapping
Young Lad ili „Ocean Machine: Biomech“ (1997)
nije uspio do kraja nametnuti, prijelom
milenija bio je i prijelom u njegovoj karijeri. „Physicist“ (2000) i
„Terria“ (2001) skrenuli su veliku pozornost na njega i ohrabren tom činjenicom,
a zahvaljujući i urođenoj hiperproduktivnosti, počeo je snimati albume različitih
stilova kao na tekućoj vrpci. Ponovno je 'oživio' Strapping Young Lad i snimio
tri odlična albuma, „Strapping Young Lad“ (2003), „Alien“ (2005) i „The New
Black“ (2006). Paraleno sa izdanjima SYL-a, radio je i sa Devin Townsend Bandom
i snima nekoliko utjecajnih albuma različitih stilskih usmjerenja, „Accelerated
Evolution“ (2003), „Devlab“ (2004), „Synchestra“ i „The Hummer“ (oba 2006), a onda
raspušta oba benda i objavljuje solo album „Ziltoid the Omniscient“. Nakon toga
glazbu malo ostavlja po strani i više se bavi produkcijom.
Nesumnjivu
genijalnost dokazuje posljednje tri godine, kada sa The Devin Townsend Projectom
radi četiri serijska, ali stilski potpuno različita izdanja. Rock album „Ki“ i 'komercijalni
heavy' „Addicted“ izašli su 2009., a true metal izdanje „Deconstruction“ i
new-age „Ghost“, u kojima je ponovno pokazao svu raskoš svog talenta, 2011.
godine. Ta su se izdanja našla na Box setu "By A Thread - Live in London 2011", koji se sastoji od četiri
DVD-a i pet CD-a sa nastupa snimljenih u studenom 2011. u Londonu.
Da ne misli stati i
da mu ne nedostaje inspiracije dokazuje i podatak kako ove i slijedeće godine
planira objaviti nova izdanja sa Devin Townsend Project-om, i to peto iz serije,
pod imenom „Epicloud“, koje će stilski obujmiti četiri prijašnja, zatim sa
Ziltoidom i s još nekim projektima, a produkcije albuma poznatih izvođača kao
što su Steve Vai, Lamb Of God, Darkest Hour ili GWAR sigurno mu neće biti posljednje.
Devin Townsend, uza sav talenat, posjeduje i karizmu kao malo koji glazbenik i
nazočiti njegovom koncertu ispunjenje je sna svakom fanu.
SYLOSIS je mladi engleski band iz
Readinga koji je u dosadašnjoj karijeri objavio dva studijska albuma,
„Conclusion of An Age“ (2008) i „Edge of the Earth“ (2011), s kojim su ušli na
britanski chart, a treći, „Monolith“, koji se snima u Monnow Valley studiju u
Walesu sa Romeshom Dodangodaom, izlazi u rujnu. Sva im je izdanja objavio
diskografski gigant Nuclear Blast, koji je u ovim mladim momcima prepoznao
utjecajan bend nove generacije, tzv. modern metala.
Sylosis je od početka
krenuo u stvaranje moderne, epske glazbe s novim pravcem
'old school' thrash metala.
Zvuk benda se sastoji od brzih i agresivnih riffova,
gromovitih bubnjeva, zapetljanih gitarskih linija,
drobećih solaža, divljih vokala i nezaboravnog
ambijenta, a uz thrash, glazba im sadrži i utjecaje metalcorea,
screama, hardcorea i death metala.
Turneja sa Fear
Factory bit će nešto najuzbudljivije i najbolje što se ovom mladom bendu moglo
dogoditi. Nešto kao ostvarenje snova.
Cijene
ulaznica, kao i podaci o pretprodajnim mjestima bit će objavljene uskoro.
0 comments:
Objavi komentar